Retter med grønt twist

Grøn, grønnere, grønnest ! Her får du vores gode råd til at give dine yndlingsretter et grønt twist så de bliver endnu mere lækre og saftige end før!  

Her får du enkle og nemme forslag til hvordan du gør dine måltider lidt grønnere - enkelt og hurtigt:

  • Riv løg, porrer, gulerødder og rødbeder og put dem i din frikadelle- eller fiskefrikadellefars. Prøv og at bruge græskar eller squash.
  • Tilføj ekstra revne rodfrugter, squash, og tomater til gryderetter såsom kødsovs og chili con carne eller i din lasagne
  • Brug agurker, peberfrugt, broccoli, blomkål og gulerødder som snack til maden eller med dip som snack. Dippen kan jo også sagtens være grøn.
  • Brug grøntsager i din pandekagedej, spinatpandekager smager fantastisk! Prøv også at bruge squash, rodfrugter, græskar, forårsløg og krydderurter

Når du tilføjer lidt ekstra grønt i dine hverdagsretter kan det hjælpe dig med at undgå madspild og det kan samtidlig gøre din aftensmad sundere.

Et par forslag til lidt grønne livretter kunne være boller i karry med gulerodsris eller pizza med persillepesto og jordskokker. Du kan gå på opdagelse i vores opskriftskartotek og finde mange flere opskrifter med masser af grønt og masser af smag.  

Se også vores forslag til grønt tilbehør herunder og husk at bruge grøntsagerne når du bager brød:   

Den klassiske med rabarber og agurkesalat
Den thailandske nudelsalat med sprødt grønt
Den italienske perleotto med tomater

/media/4054/website_artikler-og-magasiner.png
/media/4054/website_artikler-og-magasiner.png