Miniguide til mere grønt i maden | Grønne hverdagsretter

Giv dine hverdagsretter et grønt twist

Grøn, grønnere, grønnest ! Her får du vores gode råd til at give dine yndlingsretter et grønt twist så de bliver endnu mere lækre og saftige end før!  

Simple forslag til hvordan du gør dine måltider lidt grønnere - enkelt og hurtigt:

  • Riv løg eller rodfrugter og put dem i din frikadelle- eller fiskefrikadellefars. Er du mere eventyrlysten kan du også prøve med græskar eller squash.
  • Tilføj revne rodfrugter, squash, champignoner og tomater til gryderetter såsom kødsovs og chili con carne eller i din lasagne. Det bidrager til en mere fyldig smag og er en god måde at få mere grønt.
  • Brug agurker, peberfrugt, broccoli, blomkål og gulerødder som snack til maden eller med dip som snack.
    Dippen kan også sagtens være grøn, prøv for eksempel vores ærtedip eller vores spinatdip.
  • Brug grøntsager i din pandekagedej, spinatpandekager smager fantastisk! Prøv også at bruge squash, rodfrugter, græskar, forårsløg og krydderurter

Når du tilføjer lidt ekstra grønt i dine hverdagsretter giver det maden mere farve, det kan det hjælpe dig med at undgå madspild alt i mens, at det gør din aftensmad sundere.

 

Mangler du mere inspiration?

Grønne livretter:
Boller i karry med gulerodsris
Pizza med persillepesto og jordskokker
Gulerodsdeller med feta 
Lasagne med nye legekammerater 
Krydret kødsovs med låg af kartoffel- og pastinakmos 

Grønt tilbehør: 
Aspargesfritter med aioli
Fiskefilet med rabarberkompot og agurkesalat
Bygotto med gulerod og estragon
Bagt græskar med nødder, parmesan og salvie
Blomkåls cappacio med svampe
Bagte gulerødder med kikærter og dip

 

Husk også at bruge grønt når du bager!

 

/media/4054/website_artikler-og-magasiner.png
/media/4054/website_artikler-og-magasiner.png